خونه های قدیمی وسنتی رو خیلی دوست دارم و عاشقشونم همیشه وقتی به یه خونه قدیمی وسنتی میرم یا عکسشو می بینم تو ذهنم مجسم

می کنم افرادی رو که گوشه و کنار این خونه زندگی کردن تابستون و زمستونشو روزهای سرد بارونی یا برفیشو ،صمیمیت و درکنار هم بودن اعضای 

خانواده ای که توی این خونه بودن .

یادمه پارسال رفتم کاشان وبه خونه های تاریخی سر زدم پیش خودم تجسم میکردم خدمه و اعضای این خانه ها که در کنار هم زندگی میکردن

چقدر بزرگ بودن وشبیه به هم که آدم گم میشد گفتم اینا چطور تو خونه ی به این بزرگی زندگی میکردن که گم نمیشدن اتاق ها تو در تو پله های بلندوباریک حوضها ودرختا پنجره های کوچیک وبزرگ وشیشه های رنگی مطبخها که هر قسمت از خونه بود چاه آب و اب روها موال ها اتاق گوشواره

و شاه نشین زیر زمین ها و ... همه و همه زیبا وبی نظیر معماری ایرانی واقعا خیلی بی نظیره نمونش هیچ جای جهان دیده نشده ونخواهد شد .

خانه های تاریخی ایران - آدرس خانه های تاریخی ایران - لیست خانه های تاریخی  ایران | جاکاو - کاوشگر دیدنیهای ایران